02 juni 2022

På vej ud af Yellowstone og ankomst til Jackson Hole

Vi havde godt nok sovet godt alle sammen og den var lidt i syv da vi vågnede. Vi skulle jo videre idag. Så op og få lavet kaffe og sat morgenmaden på bordet. Da det var ordnet og bilen pakket lod vi som om vi var integrerede amerikanere, vi kørte op til baderummene 😂 Vi skulle jo videre derfra. Du ser ikke en eneste amerikaner som går op til badeværelserne, de tager bilen 🙄

Nå, men afsted kom vi. Da vi var kommet et stykke ud af vejen, kom vi til en frossen sø. Man kunne se at den var "bundfrossen". Søen hed Lewis Lake.

Videre fremme begyndte sneen at forsvinde. Vi kørte ud af Yellowstone og ind i Grand Teton National Park. Her var sneen smeltet, det havde vi også hørt fra en vi snakkede med ude ved Old Faithful. Den helt fantastisk smukke bjerkæde tårnede sig op ude til højre. De er så mægtige de bjerge.

Et stykke inde i Teton holdte vi ind ved Jackson Lake. Der har vi været før og den var helt fyldt med vand, der tilbage i 2017. Det var den ikke mere. Det er trist som søerne tørrer ud. Men det var jo stadig smuk at kigge ud over.

Der var flere steder hvor vi lige holdte ind for et kort pit stop. Der er så mange "picture perfect" steder.
Her ved Muelton Barn.

Man skulle kunne se alle tinderne med Teton i midten, men skyerne kappede toppen af tinderne.

Som det kan ses på billederne så er solen kommet frem, det er bare skønt og giver et helt andet billede af det hele.

Sabina var på nettet under kørerturen og kunne læse fra Yellowstone, at der var en ung kvinde, som ikke forstod, hvor vigtigt det er, at overholde reglerne med afstand til dyrerne. Her var det en bison, som ikke synes om, at hun var så tæt på, så den angreb og smed hende op i luften. Hun er nu død. Jeg forstå ikke at folk skal gå ud af bilerne, når der hele tiden står, at man skal holde en stor afstand til alle dyrerne, hvis man møder dem.
Vi har stadigvæk et udestående med bjørnen......den kom ikke frem mens vi var der.....stort øv.

Vel fremme i Jackson Hole og ankommet til campingpladsen i solskin.

Her er nogle vildt skønne omgivelser og udsigten fra pladsen er bare i top.

Vi trængte til at få vasket vores håndklæder og lidt tøj, så det gav jeg mig i lag med og de andre kunne nyde bænken ved vognen og det godt vejr. Det var rart at komme lidt ud af autocamperen.

Køleskabet trængte også til en opfyldning, så Kim og jeg gik til supermarkedet. Et flot et af slagsen. Vi fik købt det vi manglede og gik tilbage.

Der røg da også en cheesecake ned i kurven 🤭

Aftensmaden skulle indtages downtown. Vi tog en gratis shuttlebus derned. Dejligt ikke at skulle have den store vogn med ned til byen.
Vi fandt Merry Piglets, en mexicansk restaurant, hvor vi fik så meget mad at vi trillede tilbage til campingpladsen.

Inden vi gik hjemad, gik vi en lille tur i byen.

Turen tilbage til pladsen blev på gåben. Det var en rask gåtur på 25 minutter. Vi var ved at være brugte for idag. Vi satte os lidt på bænken uden for vognen og sludrede og browsede internet og jeg skrev blog. Da det var så mørkt, at jeg ikke kunne se mere, trak vi inden for for at gøre klar til natten.

Endnu en begivenhedsrig dag i det amerikanske var slut - og nu i solskin🌞