11 juni 2022

Så kom vi til Arizona



Da klokken var 10 idag og morgenrutinen var klaret, kom vi afsted mod Arizona, en ny stat og en ny tidszone.

Jeg glemte lige at fortælle, at vi i går var inde i en " udendørsbutik ", som solgte hikingudstyr mm. bl.a. drikkedunke......pick one 🤣


Nogen gange glemmer jeg oplevelser i farten.

Tilbage til idag. Vi rundede lige supermarkedet, Sabina og jeg gik der over for et par småting, og så kom drengene med vognen, så vi kunne komme afsted.

Det er underligt, vi har været i Moab mange gange,  men har aldrig oplevet byen så mennesketom. Corona, varmen eller en helt tredje grund. Jeg ved det ikke, men vi havde gaden for os selv.

Pt. har vi kørt et god stykke over 3000 km.
I eftermiddag rammer vi nok 3500 + km. Vi får da trillet noget.

Klokken var blevet 10.30 og det var allerede 32 grader 🥵

Vi kom godt ud af Moab ad 191 south. Det første stykke var der intet at kigge på, men man sidder jo alligevel og suger landskabet til sig. 

Undervejs stødte vi på en masse cykelryttere, som kørte løb i den varme og terræn 🙈 jeg ved ikke om de var tossede eller seje 🙄

Tossede, tror jeg 🤭

Der lå en fed varmedis ud over landskabet. Det gør det svært at tage ordentlige billeder og når det så er 
"on the go" i bilen gennem ruden, så bliver resultatet ikke så godt.

Vi kørte forbi et sted hvor jeg desværre ikke fik hevet kameraet frem, men det så ud til at være Utah mesterskabet i lassokastning......🤭
Jo jo, vi ser sjove ting undervejs.

Der var 439 km. til Page i Arizona.  Og vi ville indhente en time når vi nåede der til. Tidslinjen går lige igennem hvor vi kører.

Vi var nået til "Navajoland", her hvor indianerne ( native american ) ejer jorden. Vi kørte over Forrest Gump Point, og videre.

Lidt over middag holdte vi en pause ved Mexican Hat.

Her stod solen lige over en, så der var ingen skygge.

Og det ved hede hule hot hot hot 🌞

Meget af vejen herover er ekstrem dårlig at køre på. Det bumler og rumler. Når der så er ny asfalt, så er det som om den er klappet med en spade, i stedet for kørt med en vejtromle 🥴

Lidt over kl. 13 kørte vi over grænsen til Arizona og ved 14.30 tiden og med 40 minutter til Horse Shoe Bend, holdte vi ind for at spise frokost. 

Det blev til en hurtig sandwich og så videre.
Vi kunne ellers godt have stegt et par spejlæg på køleren.

Vi kørte de sidste km. frem til Horse Shoe Bend og fik parkeret. På med solcreme og støvler og så ud på gåturen ud til udsigten.

Den skuffede ikke.



Efter at have nydt udsigten, som er helt vildt flot, gik vi tilbage og kørte til campingpladsen. 

Så snart vognen var parkeret fik vi tændt airconditionen... 39 varme grader lunede i luften, så der skulle køles ned.

Det var så her jeg opdagede at køleskabet ikke kølede 😡

Det var jo prikken over i'et med problemer med denne her møgvogn og deres ikke venden tilbage for at afhjælpe problemer.
Jeg gik til tasterne i en mail til ham som står for det hele. Han har sagt at hvis der blev noget denne gang, hvilket han jo ikke håbede, så måtte vi virkelig kontakte ham. 
Fandens, at jeg ikke har taget ham ind fra sidelinjen noget før. Men regnede jo med at tingene ville bliver ordnet.
Der gik 45 minutter fra jeg sendte mailen, til jeg blev ringet op. De beklagede dybt og hvis alt går vel, så får vi en ny RV i morgen. Også selv om der kun er 3 dage tilbage inden vi aflevere den. Vi skal jo kunne holde maden kold og have varmt vand ( selv om kold lyder bedre her i varmen 🙃 )

Selv om vi har problemer med vognen, så har vi det dejligt og hygger os.


Det var alt for idag.
I morgen er der atter en dag som starter meget tidligt. Vækkeuret er sat til kl. 6 😳

Læs med i næste afsnit af os på tur 🇺🇸




Ingen kommentarer:

Send en kommentar