09 juni 2022

Så ramte vi den ekstreme varme 🥵


Så skal bloggen skrives her på bænken inden Grethe står op og er klar til at læse, så hun kan komme ind og sove igen 🤣

Vi stod forholdsvis tidligt op, og det var jo det skønneste syn at åbne døren og se Colorado River suse forbi bagenden af bilen. Hvad er det lige der er med floder? Det gør noget ved mig, når jeg iagttager vandet 🤩


Vi spiste morgenmad og fik ordnet os, og var på vejen ved 10 tiden.
Det var med Daniel ved roret og vi havde 320 km. foran os. Det var på interstate hele vejen. I 70 West hele vejen.

Der var ikke noget helt sindsoprivende at opleve på ruten. Naturen med bjergene er jo flot og vi kørte igennem skiresortbyen Vail.

Der blev også lige et stop i Grand Junction for brændstofpåfyldning.


På hele turen kørte vi langs og på kryds og tværs af Colorado River. Klokken 12.30 passerede vi grænsen til Utah. 

Når Daniel er ved rattet, så sidder den anden chauffør og slapper af på sofaen.

Med 105 km. igen kom vi igennem Danish Flat, det er næsten en fornærmelse, hvis de tror at der ser sådan ud i Danmark. For dem er der flat.....hjemme ville vi falde på halen over det bakkede landskab 😂

Vi var nu nede i 1400 + m. over havet, noget af et dyk når vi i mange dage har været i 2400 m. som det laveste.

Endelig skulle vi dreje fra mod Moab, herfra var der 50 km. igen.
Da klokken var 14 præcis, drejede vi ind på campingpladsen, som havde fået nyt navn siden vi bookede. Det er den anden plads som har skiftet navn. Der er sket temmelig meget under Coronaen herover. Men det er den samme dejlige plads og her er lige så varmt som alle de andre gange vi har været her. 38 buldrende varmegrader 🥵

Da vognen var sat på plads, gik Kim og jeg lige i supermarkedet. Sabina og Daniel gik ud og spiste frokost. Kim og jeg ville spare maven, for vi ville på Fiesta Mexicana til aften. En mexicansk restaurant vi har spist på mange gange - det er bare god mad.

Da vi havde handlet var "ungerne" kommet retur. Sabina og jeg blev enige om at det var pooltime.
Ved gud, det var en god ide. Det var så skønt at hoppe i suppen og vi dyppede rundt i et godt stykke tid. Så ville Sabina op og i bad. 
Jeg blev der og nød til fulde solen på solsengen med afbræk af mere pool. Jeg kunne være blevet liggende til solen gik ned 🤭 ( Bethina du ville elske det 🥰 )


Nå, men jeg måtte jo nok tilslutte mig selskabet. Mødte Kim på vej tilbage, som ville ned og se om jeg var smeltet 😎

Jeg smuttede i bad og var hurtigt klar til at gå ned og spise. Sabina og Daniel ville ikke have mexicansk mad, så vi spiste på hver sin restaurant. Sådan noget har vi clearet på forhånd.

Vi fik bord med det samme, og vi bestilte hurtigt, for vi vidste hvad vi ville have.

Lad mig lige sige med det samme, at jeg ikke kunne spise op 🤢 Men det jeg spiste smagte så godt. 

Vi trillede hjemad, med et kort stop for lidt vand, der hvor Sabina og Daniel spiste.
Der bliver altid serveret et stort glas vand, når du sætter dig på en restaurant i USA.

Vi satte os på bænken, og snart var vi alle 4 samlet igen. Vi havde lige noget vi skulle have ordnet med nogle underskrifter på billetterne til Antelope Canyon. Alle skal skrive under på at man tager derned på eget ansvar. Det er så klaret nu.

Det er ikke fordi det er blevet køligt her kl. 21 😊 Det er 32 grader......det bliver en varm nat. A/C'en har kørt siden vi kom for at køle vognen ned.


Vi må se hvordan natten bliver. Men vi piver ikke. Vi har ikke glemt at turen startede i en masse sne 🙄

Lige nu sidder jeg og skriver under A/C'en, Sabina ser noget serie på 1. sal ( hemsen ) og Kim og Daniel sidder uden for med flagermus viftende om ørerne 🦇

Vi håber i alle har det godt der hjemme 🤗

Stay tuned, i will be back 🤗

Ingen kommentarer:

Send en kommentar